czwartek, 14 maja 2015

Macerat ze stokrotek

Ostatnio w internecie natrafiłam na macerat ze stokrotek, który jest wykorzystywany w kosmetyce, zaciekawiło mnie to a ze lubię eksperymentować postanowiłam go zrobić :)

Udało mi się bo stokrotki na szczęście nie zostały jeszcze wykoszone i mogłam ich spokojnie nazbierać.:)


A teraz może zacznijmy w ogóle od tego co to jest ten macerat. A więc :

Maceraty to oleje roślinne z wyciągami roślinnymi. Otrzymywane są przez zalanie kwiatów lub ziół olejem bazowym słonecznikowym, sojowym, rzepakowym lub oliwą z oliwek. Następnie macerat umieszczamy w szklany, naczyniu na okres kilku tygodni regularnie mieszając. następnie odfiltrujemy materiał otrzymując olej, który jest połączeniem oleju bazowego z cennymi, rozpuszczalnymi w tłuszczach substancji aktywnych z danej rośliny.


A co nam będzie potrzebne ? 

 

*słoik
*stokrotki
*olej:słonecznikowy, sojowy, rzepakowy lub oliwa z oliwek ( ja użyłam właśnie jej )

Stokrotki płuczemy w wodzie i wrzucamy je do słoika


Następnie zalewamy je wybranym olejem bazowym tak żeby olej przykrywał wszystkie stokrotki


Następnie zakręcamy słoik i wystawiamy na słonce na około 3-4 tygodnie


Przez ten okres co jakiś czas potrząsamy słoikiem i jednocześnie pilnujemy żeby stokrotki były cały czas przykryte olejem .

Po tym czasie mamy gotowy olej stokrotkowy, który musimy tylko przefiltrować.

Ja swój dzisiaj dopiero zrobiłam i czekam na efekt :)












Brak komentarzy: